Etter mye om og men, og en altfor treig start er jeg nå i gang med å kaste meg ut i bloggverdenen (for tredje gang...)
Jeg er en blid og glad sørlending, og jeg flytta til Stavanger for to år siden. Jeg har en bachelor i norsk med breddefag i samfunnsfag. I tillegg har jeg et år ekstra med samfunnsfag og et år med praktisk pedagogisk utdanning. Jeg har allerede en fot inne i arbeidslivet og jobber som lærer i 100% stilling. Så da tenkte jeg, litt uplanlagt, at jeg skulle begynne på en master i tillegg.
Det som motiverer meg mest ved å ta denne masteren er en form for faglig tyngde og den respekten det medfølger. Det er kanskje litt tullete sagt, men i disse tider hvor alle lider av mastersyken...
Jeg er også opptatt av at elevene jeg møter på min vei skal bli like begeistret for å lese litteratur som de er for sosiale medier og mobiltelefonene sine.
Masteroppgaven ligger langt der fremme som en mørk sky, men jeg håper den kan bli rosa etterhvert. Den blir nok uansett mer litterær enn språklig.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar